Strefa dziecka
"Dziecko, bawiąc się, doznaje po raz pierwszy w życiu radości twórcy i władcy" A. Kępiński
Strefa rodzica
strona główna /

Zabawy skarpetkami

04.01.12

Dziś zaproponuję Wam zabawy skarpetkami. Jest ich pełno w każdym domu, ale czy wiecie, ile ciekawych rzeczy mozna z nimi zrobić?

2012-03-12

09.03.12

W tym tygodniu odkryjemy magiczny świat kształtów i kolorów. Poznamy i utrwalimy figury geometryczne, zbudujemy z nich własny świat.

Stworzymy też własne kolory- przecież to takie proste :)

Wykorzystaj każdą okazję, np.  zakupy czy spacer, aby odkrywać z dzieckiem świat kształtów i kolorów. Przykładowo sery są przecież zarówno w okragłych, prostokątnych jak i trójkatnych opakowaniach!  Dzięki temu nie będziecie się nudzić, a maluch szybciej utrwali nowe wiadomości.

Rozwój psychofizyczny trzylatka

24.09.11

Mieć trzylatka to prawdziwa rozkosz. Dzieci w tym wieku stają się otwarte i gotowe do współpracy. Pogodne, mało konfliktowe. Nie mają w sobie nic z "potwornych" dwulatków. Nie chce się wierzyć, prawda?

Kolorowe motyle

10.04.12

Na kwiecistej łące można zobaczyć motyle. Jedne z nich są żółte, inne niebieskie, a jeszcze inne czerwone. Z bliska można zobaczyć na ich skrzydełkach plamki w różnych kolorach. Czy macie ochotę pobawić się z motylami i tak zwiewnie jak one polatać tuż nad trawą? 

Kolorowa rybka

11.04.12

Rybki mają przeróżne wzory i kolory – a Wam, która podoba się najbardziej? Przygotujcie śniadaniową torebkę papierową a w mgnieniu oka razem stworzymy jedną z nich! Do dzieła!

Czerwony parzy!

27.02.12

Ciekawe czy wiecie ile jest kolorów na świecie? W dzisiejszej zabawie trzeba będzie wykazać się znajomością wielu kolorów i zapamiętać, że jeden z nich parzy!

Gra w kolory

27.02.12

Zapewne potrafimy już rozpoznać i wskazać kolory, które mają nasze klocki, kredki i ubranka. Ale czy z kolorami można się pobawić? A do tego jeszcze pobiegać czy poskakać? Hmmm... Spróbujmy zatem czy się nam to uda i pograjmy w kolory.

Kolorowa woda

27.02.12

Dziecko kończąc dwa lata powinno umieć rozróżniać otaczające go kolory, niekoniecznie je nazwać ale postrzegać różnicę pomiędzy nimi. Najlepszą metodą utrwalania kolorów i ich nazw jest zabawa. Podstawowe kolory od których zaczynamy naukę to czerwony, niebieski i żółty. Potem stopniowo wprowadzamy barwy pochodne: pomarańczowy, zielony i fioletowy. Na końcu możemy utrwalać wszelakie odcienie. Aby opanować tą wiedzę z uśmiechem proponuję zabawę z wodą i kolorami – barwy same będą się tworzyć a dziecko poczuje się jak naukowiec podczas eksperymentu. Do dzieła!

Kolorowe kostki lodu

27.02.12

Dziś jeszcze jedno ćwiczenie – eksperyment na „oswojenie” kolorów a przy okazji świetna zabawa w kuchni. Jeśli macie pojemnik na lód i wodę możemy zaczynać. Do dzieła!

Słoneczna paleta barw

27.02.12

Dziecko kończąc 3-latka powinno umieć nazwać podstawowe kolory, jednak ze względu na różnorodny rozwój może to nastąpić trochę później. Im więcej zabaw z kolorami będziemy organizować  tym dziecko szybciej i przede wszystkim łatwiej zapamięta ich nazwy a wspaniały świat kolorów stanie się najlepszym przyjacielem. Dobrym pomysłem jest stworzenie swojej własnej palety barw na kształt słoneczka z promieniami. Pomoże ona „oswoić” się z kolorami i ich odcieniami a przy okazji będzie to wesoła zabawa dla każdego. Zapraszam!

Bukiet tulipanów

20.02.12

Tulipany mają przeróżne kolory i kształty, wszystkie są piękne i wspaniale nadają na bukiety. Dziś zrobimy sobie taki bukiet a potrzebne nam będą dobre chęci i własne rączki. Zapraszam!

Tajemniczy balonik

12.01.12

Podczas każdego balu czy imprezy urodzinowej nad głowami fruwają nam baloniki. Jedne są duże, inne małe, mają różne kształty i kolory, jednak wszystkie są bardzo do siebie podobne, bo bardzo lekkie, jak powietrze! Wśród wszystkich podobnych i lekkich balonów świata był jeden inny.... Tajemniczy.

Rolkowe klocki

26.10.11

Mali twórcy bardzo ucieszą się z nowych klocków, a dzięki tej zabawie mogą dodatkowo nauczyć się, że nie wszystkie zabawki muszą być plastikowe i drogie. Tworząc „ rolkowe klocki” zrobią sami eko-zabawki i będą mogły z nich na prawdę coś zbudować.

Deszczowa chmura

29.09.11

To proste ćwiczenie połączone z dobrą zabawą na deszczowe dni. Kiedy  pada patrzymy przez okno na tworzące  się chmury. Popatrzcie jak są zbudowane, jakie mają kształty i kolory. Malowanie pędzelkiem rączek to dla dzieci dużo śmiechu a przy okazji ćwiczenie rozwijające zmysły.

Deszczowe esy-floresy

29.09.11

Dziś zaproponujemy bardzo fajną technikę „mokre w mokrym”. Na czym ona polega? Otóż kartkę z bloku rysunkowego zwilżamy wodą. Malujemy bezpośrednio na mokrej powierzchni farbami – akwarelami. Kolory powinny się zlewać i łączyć ze sobą, tworząc jednocześnie ciekawe wzory. Tu nie liczy się efekt końcowy, chociaż jest to zwykle zaskakujące i delikatne dzieło. Liczy się przed wszystkim sam proces twórczy. Jest to ćwiczenie wyciszające i relaksujące.

Owocowy zawrót głowy czyli gra w kolory

26.09.11

Jabłko - czerwone, gruszka - żółta, śliwka - fioletowa, winogrono – zielone, dynia – pomarańczowa. Ile owoców tyle kolorów, świetny pomysł na zabawę!